onsdag, januari 29, 2014

Thai kyckling a la LCHF

Idag ska jag bjuda på ett recept som jag komponerat ihop själv.

Ca 4 portioner.
4 st kycklingbröst
1 burk kokosmjölk
1 burk vattenkastanjer
En färsk broccolibukett
1burk wokgrönsaker eller knåpa ihop själv lite grönsaker
1 påse Grön curry Santa Maria

Skär kycklingen i små bitar, salta och peppra med svartpeppar.
Fräs i en gryta, använd smör om det behövs.
Kycklingen fräst, ha i alla grönsaker utom broccolin.
Fräs en liten stund till, sedan ha i kokosmjölken.
Lägg i broccolin som är delad.
Sen hade jag i halva påsen grön curry.
Här gör man efter tycke och smak då den är stark.


Låt det koka till broccolin är något mjuk.


Så här såg min portion ut.
Jag gjorde en vanlig grönsallad med fetaost i.
Med LCHF behöver man inte mycket mer, för man blir så mätt.
Tillbehör till för er som inte vill ha sallad, nudlar eller ris.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer: