måndag, oktober 20, 2014

Min drömträdgård






Som många av er vet så är min största passion trädgård och blommor.
Jag håller på att utveckla trädgården sen 3 år tillbaka och jag har en vision om hur jag vill att den ska se ut.
Där gräsmattan möter grusgången vill jag ha en portal där en Honungsros får klättra.
Från portalen vill jag ha en gång med plattor, ni vet en sådan där gång där plattorna ligger brett isär där gräset får växa emellan. Gången  får leda bort mot pallkragarna och vidare till ett rum i trädgården.
Ett rum med rosor, lavendel och fina torparväxter. Ett rum där man kan sitta och njuta av det vackra och känna doften från alla blommorna.
Vid pallkragarna vill jag lägga plattor runt, avskärma med armeringsnät där luktärtor får klättra.
Jag vill ha en kravlös trädgård med mycket torparväxter som passar in mot huset.
Jag drömmer mig bort mot nästa års trädgårdssäsong.



Inga kommentarer: