söndag, juni 10, 2012

Min resa till Madeleine

Jag tog Skorven (bilen) upp till Madeleine igår.
Jag njöt på vägen upp av den fina naturen.
Väl uppe möttes jag en glad Madde, glada katter och en fint uppdukat frukostbord.
Oj så gott det var!


 Nu måste jag börja med linfrö och solrosfrön i youghurten på morgonen.
Så gott!
 Det vackra fönstret i köket. Denna känslan vill jag ha i mitt gästrum.
Vi besökte Zetas, Granit (storshopping för mig) sen vidare till Rappnes Ulriksdals trädgård.
Meen så enkelt skulle det inte vara, vi fick stå i bilkö i över 1 timme och Madeleines bil började säga ifrån genom att låta konstigt, men vipps så var ljudet borts, phuu tänkte vi.
Väl framme så åt vi, vi var rörande överens om att det var den godaste champinjonsoppan vi ätit.
 (bild lånad från Madeleine)
Här har ni mig, en fin bild tycker jag.
Vet ni, igår åt jag en skiva hembakt bröd och morotskaka. Det var jag värd! 
Sedan shoppade jag massor av blommor.
Vi var överens om att Rappnes ställe är mycket bättre än Zetas.
Snart kommer förhoppningsvis Madeleine ner och kikar hos oss :) 
Så ska ni få se vad för fint jag fick, ja en riktig Ernst grej hihi.

Just det, vi diskuterade Ernst, hans program börjar snart! Som vi har längtat :)
Tack för en fin dag!
 

7 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Det låter som om ni haft det toppen tillsammans! Vad härligt det är med vänner. Och goda soppor!

Vit dröm sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det!
Hoppas din söndag blir minst lika bra!
Kram Anna

Anonym sa...

Nyfiken hur går det med viktrasen???
Undrar Anna

Vikeskärs hem och ting sa...

Hej hej Anna, det går bra. Nu går jag ner lite men tror kroppen omfördelar nu så byxor känns större än vad det var för 4 veckor sedan. Kan bero på att jag löptränar och får muskler istället.
Jag är nöjd nu, men har 2,5 kg kvar till målet och dem får ta tid om det vill :)

Vita huset 28 sa...

Hej de lät som en toppendag!
Ja absolut att du va värd o äta det, du är ju sååå duktig.
Jättefin bild på dig.

Kul med shopping oxå :)

Kram Camilla

Emilias sa...

Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt! Och på lördag ses vi, det gillas!!
Kramar

Sofi sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft!
Det ska bli så kul att ses på Lördag med:)

Har också längtat efter Ernst!

Kram Sofi