fredag, februari 21, 2014

Ta er i röven

Jag håller med Linda Bentzing fullkomligt. "Ta er o röven moraltanter"
Hon ska jobba några dagar nu och lämnar sin son som är lika gammal som Jonas, alltså 3 månader.

Jag själv kommer att börja jobba 75% om en vecka.
Något som jag fullständigt ser fram emot.
Var kommer Jonas att vara?
Jo hos sin lugna, roliga, trygga pappa.


Inget fel med det, vad har vi annars pappor till?
Pappor klarar också att vara hemma med sina barn.


Jag tror det är väldigt sunt att dela så mycket som möjligt på barnet.
Då har han oss båda förhoppningsvis att ty sig till.
 Jag vet att detta sticker i mångas ögon att jag redan går på jobb.
Men jag är ingen 100% hemmamänniska, jag behöver få slita på jobb och vara social.
Jag blir en bättre mamma då.


Jag vet att många säkert undrar hur jag kan blogga så mycket och göra så mycket med en bebis.
Men ja, jag har en man som gärna är med Jonas, han sover middag 2-3 timmar då hinner man en del.
Eller som nu sitter han bredvid en stund och leker.

 Svårt att få bra bilder på en bebis som rör sig hela tiden :)

Det blir vad man gör det till med en bebis.
Jag klagar aldrig, för han är mycket snäll och vi har nästan aldrig någon jobbig period.
Så mammor, lita på era pappor.

Jag älskar min son och kommer garanterat sakna honom på dagarna, men jag tror det är nyttigt.
 Trevlig helg, vi ska till Marieberg igen för födelsedagsshopping.

3 kommentarer:

Vonka sa...

Helt rätt!
Man gör som man känner för och alla är olika.
Att pappan tar lika ansvar är ju självklart.
Jag hejar på dig.
Skönt för både din sambo och sonen att få tid tillsammans, starkare band och att inte mamman skuffar undan pappan som säkert kan känna sig lite utanför och osäker annars.
You go girl =)
Kramar.

Liza sa...

Såklart man gör precis som man själv känner o vad som funkar!
Personligen hade jag aldrig klarat att släppa Elvira så tidigt o så blir det svårt iom amningen!
Känner igen det där flaxandet o att bilderna blir suddiga! ;)

Trevlig fredag!

Kram Liza

Anna-Maria sa...

Alla familjer gör det som känns bäst och rätt för dem! Ingen kan stå där med pekfingret och säga att si eller så är fel!
Som du säger så finns det en pappa med i bilden som också är lika bra som en mamma att ta hand om ett barn!
Många är så inskränkta och tycker att detta endast skall falla på mamman!
Jag själv tyckte det var så skönt att vara hemma med min son så jag var hemma ett år tillsammans med honom och njöt! Och jag anser inte det var fel!
Att du börjar jobba om en vecka är inte heller fel!
Stå på dig/er!
Trevlig helg!
Kram