söndag, februari 12, 2012

Det är jobbigt nu

Som många utav er vet så går jag ju på LCHF.
Det fungerar kanon, går ner ca 1 kg i veckan och senaste veckan gick jag ner 3 cm runt midjan.
Kanon!



 Så här ser jag ut idag!
Magen har sjunkit in en del, jag har dock mycket kvar ca 9kg kvar sen är jag nöjd.
Det jobbiga nu är att jag är mer än någonsin sugen på fika, allt som har med fika att göra.
Kan dock bero på att förut åt jag ju mat med socker i, ja ni vet, oboy, pasta och annat.
Då var jag aldrig sugen på fika, men nu, nu är fikadjävulen här.
Men jag kämpar på!
Däremot om 2 veckor fyller jag år, då ska här minsann frossas i cupcakes och annat gott.
Jag vet, kroppen måste börja om sen med avvänjingen men det får jag ta.
Ha en fin kväll!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejar på Dig går själv på samma diet eller livstil!! det funkar faktiskt OK men kan hålla med att sötsuget ibalnd pockar på!!
Då kör jag hallon smothie på frysta bär funkar bra och mörk choklad'Kör hårt du klarar det.
tänk va fin du blir till sommaren.

Vikeskärs hem och ting sa...

Tack anonym, tänk att ikväll tänkte jag faktiskt göra en sådan smothie med mycket grädde i :)
Mörk choklad ska jag nog köpa, räcker ju med en liten ruta att stoppa i sig.

Vita huset 28 sa...

Hej känner lika här. Är såååå fikasugen o godissugen. Äter lite mörk choklad när jag är sugen, vilket också är den veckan i månaden :)

Hmm har hittat recept på kladdkaka med sukrin ist för socker men det hittar jag inte i affären ist. Suck.

Ja men visst ska du äta det när du fyller. Man måste ju leva också, unna sig saker ibland. Du är superduktig, en stor kram från mig.
Vi kan!!!

Kram Camilla

Emilias sa...

Hejaa dig!! Tycker du är jätteduktig!
Kramar

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va duktig du är!!!LCHF gick jag på med för några år sen!!Viktminskningen gick fort och jag va stenhård och det bästa efter 2 veckor så va sötsuget puts väck!!!!Tyvärr tröttnade jag på allt kött och all grädde....
Lycka till min vän!!!!
Kramar Lotta

Drömmen om ett hus på landet sa...

När jag gick på LCHF kom jag oxå in i en söt-sugs-svacka.. Tog 1,5 dl vispgrädde och vispade eller vispade upp 1 dl Creme Fraiche. Tog sen en ruta marabou premium mint smälte och blandade ned. Detta hade jag som dessert med något hallon eller björnbär på när jag fick gäster.. På sommaren tog fuskade jag när glassuget var som störst.. någon dl frusna jordgubbar och någon tesked sukrin(finns hos hälsokosten eller life) sen rörde jag ned någon matsked grädde JÄTTEgott..
Ha det gott och fortsatt Lycka till..=D