torsdag, augusti 09, 2012

Doftande blomman

Lite tid över innan det är dags för jobb.
Jag fick hjälp för ett tag sedan  om en blomma i trädgården som jag inte visste vad det var.



 Såpnejlika var det :)
 En gammal medecinal växt och man hade vätskan ur stjälkarna istället för såpa när man tvättade.
Gissar på att dessa har suttit sen de första familjerna bodde här.

Mina vänner, detta kan bli det sista inlägget för ett litet tag (men man vet aldrig), då ikväll ska det packas, vattnas m.m eftersom jag jobbar till kvällen imorgon och måste bege oss mot Borås för övernattning.
Sedan upp 03.00 mot Landvetter.

Förhoppningsvis kommer jag att kunna blogga nerifrån Kroatien :)
Så håll ut, då kommer strandbilder med värme hihi. 
Kram
 

7 kommentarer:

Lina sa...

Önskar er en trevlig resa. och tanka ordentligt med sol och energi...

Kram*

Vit dröm sa...

Ha en riktigt skön resa vännen och njut ordentligt!
Kram Anna

Hannashome sa...

Ha de så underbart på resan nu!

Kram Hanna

Fröken C sa...

Härligt att resa bort:) Ha en underbar resa!
Anki´s Magasin ligger vid Kvistbro, alldeles innan man kommer till Fjugesta från Svartå hållet, verkligen värt ett besök:)

Kram C

Ekenäsliv sa...

Så bra att du fick svar på vilken blomma det var!!
U, hu då strandbilder, låter inget vidare ju;)) hi ih, är bara avis, låter heeeeelt underbart!!
Sov gott1
Kram Anna

Rosor och ruiner sa...

Hoppas ni får det jättebra där nere i värmen!

Vi i Villa Ville kulla sa...

Mycket söt liten såpnejlika...
Jaha nu ska det bära iväg då va härligt NJUT!!!!
Väntar på bilder från Kroatien ska du veta...blev ju ingen resa dit i år tyvärr (!!!
Kram lotta