onsdag, augusti 29, 2012

Trädgårdstankar

Idag har jag vandrat runt i min lilla trädgård för att skriva upp vad som ska planteras nästa år.
Detta är vårt första år här så man har nu hunnit känna in vad som behövs och vad jag vill ha.
Höstsolen är här, inte mycket som blommar i rabatterna vid denna tid, men det blir det ändring på nästa år.
Jag har fått flytta på lite saker närmast huset eftersom målarna börjar att måla snart.





 Nu står en del här i grusgången.
Den gula blomman är det någon som vet vad det är för sort?
Den ska jag flytta på, ska ej vara gult i denna rabatt.
Provisoriskt är det alltså, men snart intar kransar, ljung och granris :)
Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken mysig blogg du har!
Avundsjuk på dig som har en trädgård att gå ut i!

Själv har man bara en balkong!

Ta hand om dig!

Kram Jessica i Trollhättan

Hon som talar med blommor sa...

Hej! Kul att jag hittade din inspirerande blogg, dig lägger jag till min lista :) Den där gula blomman tror jag är höstöga. Härlig färg nu i slutet av sommaren! Kram / Carolin