torsdag, augusti 02, 2012

Vilda hörnan

Igår var det kallt idag är det ljummet.
Men snacka om konstigt väder!
Har iaf varit ute i trädgården och planerat.
I helgen ska jag plantera lite av mina ideer.



 Vad är detta för blomma ovanför?
Svagt ljuslila och doftar ungefär som luktärt fast lite starkare.


 
 Här har vi vilda hörnan!
Växer jättefina blommor här som sprider sig.
Jag ska i helgen plantera ut lavendel här i grusgången.
Ni ska få se helheten sen.
Här växer det massor i gruset och jag gillart.
Växer även en ros här som inte blommat iår, tror det beror på att byggjobbarna klippte ner den i våras. Så ska bli spännande att se nästa år vad det är för färg.
Tänk vad jag älskar min trädgård hihi.
Kraam
 

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Förstår jag att du gör för det är en underbar trädgård verkligen. Tyvärr vet jag inte vad det är för en blomma..
Må fint!
Kram Anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej !
Så mycket fina blommor du har...härligt...det blir man glad av !!! Tack för besöket inne hos mej !

Kram Anette

Emilias sa...

Så fint det växer hos dig, du har verkligen gröna fingrar Annika!!

Tack för tipset om chokladen. Ska spana in den :)
Kram på dig

Linn - lantligt med (stort) L sa...

Det där är Såpnejlika! :) Jättevacker mormorsblomma tycker jag, har massor med såna på ett ställe i våran trädgård.

Jag skulle dock säga att de är ljust ljust rosa :) Iallafall de vi har.

/Linn