torsdag, mars 29, 2012

LCHF

Aldrig någonsin trodde jag att det skulle bli så stort motstånd att man går på LCHF.
Det är farligt, jag får inte hålla på för länge, det är inte bra utan socker och kolhydrater bla bla.
Jag orkar inte med detta att alla ska predika för mig. Jag är vuxen och ni som säger ditt och datt vet inte mer än vad jag gör, eller vad någon expert gör.
Jag vet bara att jag har aldrig i mitt liv mått så här bra. 

Byxor, tröja HM, smycken och klocka Guldfynd
 
Så länge jag mår bra av detta så kör jag på.
Att äta socker och annan skit är för mig farligare än att äta bra fetter.
Jag äter hemlagad mat ingen konstgjord mat längre.
Apropå träning så behöver man inte kolhydraterna, det är proteiner man behöver och det är dem som gör att muskler byggs.
Jag har just nu 6 kg kvar, minst att gå ner. 
I bloggvärlden har jag stött på bra respons, det är i andra världen som alla är motståndare.
Varför ska jag stå till svars för den jag är idag?
Nu tar jag denna dag med nya byxor i strl 40, jo har gått ner från 42 till 40 på ca 4 veckor.
Bra Annika :)
 

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag tycker du är SUPER duktig. Och det mesta är farligt här i världen. Om man ska se det så.

Keep on going, tjejen! Du är stark <3

Vita huset 28 sa...

Hej snygging! You go girl!

Visst mår man bra o visst får man höra!
Tycker om känslan att inte ha blodsockerfall, att vara lagom hungrig o lagom mätt.
Förut hade jag värsta dalarna när jag va superhungrig o skakig eller värsta mätt o seg o trött efter mat.

Har gått ner en byxstorlek jag också, tagit ut nya jobbyxor o dragit in ett hål i skärpet.
Nöjd jag med.
Har inte så många kilo kvar iaf. Ska äta lchf så länge jag känner för det. Kommer dock att unna mig i sommar vissa saker ändå.
Ska på 30 årsfest om 2 veckor o då ska jag dricka lite vin o äta det jag känner för.

Ha en toppendago lyssna inte på va folk säger.
Det finns massor av sidor på nätet nu om lchf o massor av böcker. så de så

Kram Camilla

Drömmen om ett hus på landet sa...

Gör som du själv mår bra av och strunta i andra... Jag själv mådde jättebra i magen men hade ont i huvudet konstant efter ca en månad och framåt... Kör nu en Lc/Gi variant för att jag känner att jag mår bra utan kolhydrater.. och för guds skull hur mycket kolhydrater och socker fanns det för i världen.. då fick man leva på den feta mjöken och grädden direkt från kon ... Tycker du är duktig som gått ned en hel stl i dina byxor... Jag har bara hållt på i tre veckor på måndag...
Trevlig helg kram Jeanette

Ninnis sa...

Superbra jobb tjejen...lyssna till dig själv och din kropp och använd sunt förnuft så får olyckskorparna kraxa sig hesa...:)


Kram Ninni

Emilias sa...

Du är så duktig som kör på!! Heja heja dig :)
Sen att jag nog aldrig skulle köra lchf är en annan sak. Men man vet ju bäst vad som funkar för en själv och att man lyssnar på det är det allra viktigaste!! :)

Snart bara en månad kvar tills vi ses, kul ska det bli!!
Kramar

Jenny sa...

Duktiga du, heja heja!!
Kram Jenny