söndag, mars 25, 2012

Välkommen till vårat nya hem

Vi har idag varit med ett litet lass till vårat nya hem, iaf till förrådet där.
Jag passade då på att ta kort på huset och trädgården.
Så Välkomna till Rosendal.





 Det är radhusområde, ett gammalt sådant, ca 100 år.
Man ska byta ut all fasad och fönster, men man ska bevara så som det ser ut nu.
Uppe på verandan ska jag ha en bänk med massor av blommor som jag kan sitta på kvällarna och njuta av.
Om ca 3 veckor bor vi här :)
Nu ska jag ordna här hemma i röran!
Kramar

9 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, så fint!!! Jag förstår att du är ivrig att komma dit!! Att få packa upp och fixa, göra fint med blommor i trädgården, mm....
Ha en fin vecka, kram Jenny

Ninnis sa...

Ser helmysigt ut ert nya ställe. Där kommer ni att trivas och må...:)

Ha en skön kväll !!!

Kram Ninni

Rosor och ruiner sa...

Oj, så mysigt ni kommer att få det! Bara namnet llter ju underbart och det ser jättefint ut! Kul att de bevarar gamla hus så bra!

Anonym sa...

Åååh himmel vad fint!Där kommer ni att få det hur mysigt som helst.Tack för en jättefin blogg som jag alltid läser!
Hälsningar från Piteå

Vikeskärs hem och ting sa...

Tusen tusen tack Anonym från Piteå. Vad kul att få höra att du gillar min blogg :) Det värmde!
Kram Annika

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag har försökt att skriva till dig hela helgen men varje gång jag ska ha publicerat det så har det skitit sig. Hoppas på bättre tur dennna gång!

Japp, jag såg det. I lördags morse. Det är så dum tid som det sänds, oftast krockar det med matlagning så jag brukar spela in det på hårddisken på tv:n.
Jag tycker det är TOK-BRA just nu. Undrar hur allt kommer att bli. Och jag gillar verkligen att det blivit mer Damon och Elena.

Va har ni gjort i helgen?
Vi lapat sol, och fikat ute. Vilket väder. Otroligt för att vara i mars. Underbart.
Vi hade planer på att träffa vår föräldragrupp igår men fick avstå för Svante har fått feber. Tror att det är den lilla tanden som kommit som spökar :(
Hängde ut tvätt i helgen på tork. Det är bland det bästa jag vet. Det luktar gudomligt.
Tänk, i vår/sommar kan du hänga ut din tvätt.

Vilka underbar bilder du bjuder på. Det verkar vara ett otroligt fint område ni ska flytta till.
Hoppas packningen går bra. Kan tänka mig att ditt huvud är fullt med en massa ideér just nu.

Ska du hitta på i veckan?

Ha en fin dag! Kram Maria

Anonym sa...

Ska bli spännande hoppas på många bilder före och efter förstår jag att det kan bli en del av.
Hur går det för dig med lchf och vikten??
Nu när du flyttar får du gratis motion också inte så dumt lycka till med flytten....
En sybervän

Vikeskärs hem och ting sa...

Hej Anonym cybervän :)
Kul att du lämnar en kommentar det uppskattas.
Ojaa, det kommer bli många bilder.
Lchfn går jättebra, jag går ner hela tiden lite i taget. Senast igår hade jag gått ner 1 kg till :)
Tackar så mycket, hoppas du tittar in igen och säger hej.

Susanne sa...

Så fint! stort grattis, ska bli kul att följa er inflyttning ;))
kram susanne