lördag, mars 10, 2012

Omplantering

Heeej, nu är jag hemma igen.
Efter intensiva men ack så roliga dagar i Solna.
Fått träffa många och trevliga nya butikschefer runt om i landet.
Från Ystad till Kiruna, jätte kul.
Jag kommer faktiskt sakna dessa dagar med alla roliga människor.
Men nu är jag tillbaka och nu är det dags för att ta tag i dagarna här igen.


Zinkbricka Blomsterlandet, Påse HM Home.

Jag ska plantera om dessa söta Petunia sticklingar.
Sätta Dahlia lökar och förså Styvmorsviol.
Så ska jag bara njuta av dagen och kika in till er andra.

Vink vink!  

5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Är du redan vaken?

Jasså, den är redan död. Ja, vissa blommor är omöjliga. Jag fick en Hortensia nu när jag fyllde. Det är ju inte klokt vad den är törstig. Man får ju inte göra så mycket annat än att vattna den :)

Roligt att du är nöjd med din tripp till Stockholm. Hann du med att träffa Madde nåt?
Gick du nåt på stan?

Låter som en skön dag för dig.
Här ska vi iväg och köpa lite vit målarfärg, och hämta ett paket på posten. Sen vet jag inte riktigt vad som händer. Jag håller på och tvättar lite.

I vilket program har du gjort din header?
Jag skulle vilja ha en ny men jag är ju så oduglig på att göra sånt. Tänkte om du har nåt bra program att rekommendera?!

Ha en fin dag! Nu vakna Svante. Kram, kram!

Vita huset 28 sa...

Hej alltid kul o komma iväg o träffa likasainnade. Låter som några bra dagar.

Jo de går bra med Lchfn. Inte speciellt sugen på godis eller dricka. Däremot fuskade jag förra veckan med mcdonalds en dag o vitt bröd o ett wienerbröd en annan. Hade inte gått ner nå mer då. Fast i kväll ska mannen i huset äta chips o de känns lite tuffare.
Hur går de själv?
Håller på o bakar matmuffins till de andra i familjen tills i morgon när vi ska iväg o bada. Har bakat massor av kakor nu sista veckan till svärmor o jag har inga som helst problem med det eller mat till de andra. Är fortfarande väldigt motiverad. Fast de går trögt med kilona. De känns dock på kläder o de är ju de viktigaste. Kommer fortsätt iaf.

Ha en skön kväll
Kram Camilla

Änglarnas hus sa...

Det är ett stort vårtecken när man får köra igång med omplanteringarna!! :)

Kul att du vill vara med i min utlottning!! :) en Lott är din.. Lycka till!!

Kram Sanne

Madeleine Berglund sa...

Nää vad besviken jag blev. Hittade inget på Hm home.. =( Måste varit tryckfel i tidningen... =/

Skit också, det var ju så snyggt...

Men alltså jösses vilka underbara bilder du visar. Blir så inspirerad!

Jag har legat i fruktansvärd mensvärk halva dagen...såå hemskt..Efter en tupplur kändes det bättre. Nu har jag odlat paprika, chili, tomat och lite kattgräs. Sedan har jag satt luktärter och blomsterbönor i ett glas med vatten. Dahliorna ska också ner i jord men det blir imorgon.

Sallad och dill blir bäst med direktsådd.

Imorse var vi på byggvaruhuset och köpte vackra trälister till sänggaveln som ska byggas. =D

Sedan beställde jag en snickarblus från byggvaruhuset. vet du vad det är? En sån där mörkblå skjorta med vita smala ränder och ett knytband i midjan. Dom är sådär lantliga och ett måste i hälsingland. =D

Mår du bra?

kram Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Är du vaken? :)
Hela huset sover, utom jag. Så jag passar på att blogga lite och dricka kaffe i lugn och ro. Innan lillen vaknar igen.

Micke har gjort en liten ställning till en mobil som Svante fick i doppresent. Så den har han målat vit.

Vad ska ni göra idag?

Ha en fin dag! Kram Maria