torsdag, januari 10, 2013

Den där dödsstöten

Jag var så nära att få 220V i mig häromkvällen.
Hade en hårtork där det var glapp i sladden ända intill stickkontakten.
Har haft så ett tag och hela tiden fått vicka på kontakten.
Men så den här gången stod jag och petade för fullt med kontakten och stickkontakten var i uttaget, så helt plötsligt började det brinna en stor låga och sprakade, ni vet när el låter.
Jag blev livrädd och skrek till.
Jag var sååå nära att både bränna mig och få en stöt. Jag hann precis rycka undan.
 Nu är ny hårtork köpt :)

     


Nu önskar jag er alla en trevlig helg!
Kommer nog att bjuda på många kort från kryssningen i partytillstånd hihi.
Kraam  

5 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Huuuuu, tur att du har en ny fön inför resan då :)

Ha en underbar helg!
Kram Ida

Vita huset 28 sa...

Men huuuualigen va hemskt!!!
Man ska göra sig av med trasig el direkt.

Usch avskyr när H får för sig att han ska mecka el.

Ha en toppenresa, ser fram emot bilder :)
Kram camilla

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Fy så hemskt! Tur att du inte fick en stöt. Har en otrolig respekt för el, otäcka saker. =(

Kram Emma

Tillsammans Hemma sa...

Nämen vilka läskigheter du skiver om. Varför é man sån - att man väntar in i det sista med att köpa nytt av vissa saker. Tror vi är många som känner igen oss.

Hoppas kryssningen var trevlig och att det inte blåste för mycket.

Hej från Loo!

Liza sa...

Huu så läskigt..
Jag har provat, fick 220 volt i mig då vi kaklade i köket o jag råkade komma åt uttaget!!

Vilken mysig resa ni verkar haft!

Ha det fint!

Kram Liza