tisdag, januari 31, 2012

Renovering

Nu är första visningen klar av vår lägenhet.
Jag var toknervös hihi.
Men säljare som jag är (dagtid) så tog jag till mina säljfraser hihi.
Vi ska återgå till radhuset vi ska ha.
Många undrar om vi ska renovera något, det ska vi.
Vardagsrum visade jag längre ner vad vi ska ha för tapet och taket ska målas vitt.
Nu går vi till gästrummet.
Där ska det vara vitt och taket ska målas vitt.
 
Denna dagbädd ska vi ha!


Vita  överkastet som visas på bild med dessa kuddfodral.
Vitt skrivbord står på listan med.
Nu vill jag ha hjälp av er.
Det är furutak i hela radhuset det har nog suttit där i 20 år.
Räcker det med att tvätta med målartvätt sen stryka på med vitt?
Kram
Översta bilden lånad från Ikea.se

5 kommentarer:

Hannashome sa...

Använd en vit spärrfärg så inte kvistar o dylikt blöder igenom.
Jag använder det när jag målar möbler.

Hoppas ni får er såld snabbt nu då!

Kram

Vita huset 28 sa...

Hej gudars va kul o få flytta o inreda, riktigt avis hihi :)

Håller med ovan, du måste nog spärra först. Alcro har en bra målarfärg som heter panelgrund har jag för mig. Den har en kompis använt till sina furutak. Prata med en riktig målarbutik så får du bästa hjälp o slipper göra om de om några år.
(har ju jobbat på colorama i några månader förra året o lärt mig att grunden är viktigast)

Kram Camilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag skulle ta och kvistlacka taket först innan jag måla det vitt. Det blir lite extra jobb men då slipper ni att kvistarna lyser igenom efter ett tag.

Gästrummet kommer bli jättefint. Den där sängen är så charmig.

Ja, innan Askersund ligger Rönneshyttan. Där finns det ett "varuhus" som säljer bra utemöbler.
www.varuhuset.se
Sen har Sommarlagret här i Marieberg utemöbler också till humana priser.
Tänk vad härligt att ni kan sitta ute i sommar. I er trädgård.

Håller tummarna att lgh blir såld. Snabbt!!

Kramis!

Änglarnas hus sa...

hallojsan! Såå himla mysigt att få planera och sätta planerna i verket på ett nytt projekt i form av nytt boende!! Ska bli spännande att få följa den resan här på bloggen!!

ha en mysig onsdagskväll!! Varmkramen ifrån Sanne

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Då blir det lite pyssel med målning och tapetsering. Är det något ni ska göra själva? Gud vad fint ni kommer få det.

Vad kul att visningarna har dragit igång. :)
Jag är riktigt imponerad av dig, vad du är drivande och duktig.

Alltså det här med att kvistlacka. Vi ska ju göra exakt samma sak i hälsingland. Trots att taket varit där i hundra år så kommer jag kvistlacka.

Proffsen säger att man inte behöver det när det har varit där så länge. men jag är rädd att kvistarna kommer att lysa igenom ändå. så jag kommer gå och kvistlacka varenda kvist. Så trist när man målat och kämpat med att måla vitt...så lyser det igenom gula fläckar...nej, fy. Då lägger jag hellre ner bra förarbete.

På fredag ska jag till ikea, whiii... Och till biltema, ska köpa sådär tokbilligt cellofanpapper du vet. =D

Ni ska väl också till ikea sanrt. ;)

Kram kram
Madeleine