lördag, januari 28, 2012

Tapettankar

Jag har redan bestämt vad vi ska ha för tapet i nya vardagsrummet.

 Denna från Boråstepeter och jag kommer inspireras av Tine K stilen.


  På Gekås nästa helg ska jag leta efter Tine K lookie lampor.
Höga svarta ljusstakar är också en sak jag letar efter plus en randig svart vit matta.
Eftersom det är höga fina fönster i radhuset vi ska ha så kommer jag nog inte ha gardiner.
Vi får se, längtar till denna resa startar :)
Imorgon ska jag visa vad jag tänkt i gästrummet.
Fortsatt trevlig helg, Kram 

Alla bilder lånade från nätet

6 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Grattis till husköpet - så roligt! Det ser jättefint, roligt med så gamla hus! Mer charm!
Vi har en liknande tapet i vårt sovrum, fast brun botten och rosa magnolior.

Anki sa...

Snyggt...ni kommer få så fint för du har så bra smak vännen!
Nja gardiner...inget för mig, hittar aldrig några som passar så jag skiter i det!

Ha en mysig helg nu!
Kram!

Compact Garden sa...

Visst är det fint med lite svart och
Tine K är aldrig fel ..jag har ju turen med min lilla kolonistuga att kunna ha två olika stilar.
Vad roligt med ett nytt hus..när blir det?
Kram Anne

Ninnis sa...

Så kul att få ta del av alla dina projekt och tankar. Blir spännande att följa eran resa...=)

Kram Ninni

Hemmakatten sa...

Verkligen härlig inspiration från Tine K. Hon gör mycket snyggt. Bra att försöka fynda till bättre priser då de danska märken är ganska dyra. Hoppas att du har en fin helg och det ska bli kul att se ditt nya hem!

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Fantastiskt roligt för dig att få påta i en trädgård. I samma ålder började jag också påta i trädgården. Tänk om vi lärt känna varandra när vi var små, vad coolt det hade varit. :)

Jaaa, jag kan verkligen se det framför mig med lila syrener. Ååå så ljuvligt! Kommer bli skitsnyggt! :)

Japp! Idag blev det en likadan mysfrukost. Sen åkte jag och tränade yoga och pilates. När jag kom hem hade Christer dammsugit och skurat. Gissa om det kändes lyxigt? Wooow, säger jag bara. Han skämmer verkligen bort mig med middag och glass. Underbart!

Samma här, försöker också undvika bröd, fast bara på vardagar dock. Om man utesluter socker går man ner i vikt fort. Fast jag har insett att jag nog måste äta socker, för jag älskar det. Nu har vi dock börjat köra med mörk choklad om vardagarna. =D

Imorgon åker jag på konferens, men jag tar med mig datorn. Moahahaha!

Hur mår Peter?

Kram kram Madeleine