onsdag, januari 25, 2012

Vi ska flytta till Rosendal

Jag är så otroligt lycklig nu.
Det var detta jag smusslat med, visste ju inte om vi skulle vinna.
Vi ska köpa ett radhus som ligger i ett område som heter Rosendal.
Det är gamla arbetarbostäder som är ca 100 år gamla.

Husena är ca 30 st, ligger som i bullerbyn med grusväg emellan.
Det är inte detta på bilden vi ska ha men ville visa hur dem ser ut.
Till skillnad från detta så har vi grusgången rakt framifrån mot trappan. 
Grusgången börjar med två stora ek/lönn.
Riktig lantlig känsla.

Jag fick något så fint från en mycket fin vän nyss i kommentarer.
"ÅÅå men alltså ååå. GRATTIS!!! Sååååå jävla glad är jag för er skull. För din skull.
Det här är ju helt fantastiskt Annika! Jag är så sjukt lycklig för din skull. Jag bara ropar till Christer att ni "fått" det. Jaaaa! Hurrra!!! Han måste tro att jag är en galen gaphals, men vad ska jag göra? Jag är ju så glad. :)

Härligt att en sådan fantastisk människa som du får din dröm uppfylld. Livet är ju bara för underbart ibland!
KRAM
Madde
Jag tackar ödmjukast för dem fina orden.
Jag måste nypa mig i armen för detta är för bra för att vara sant.
Alla bilder lånade från nätet.

8 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Grattis!!
Låter som ett ljuvligt ställe ni skall flytta till. Väntar att få se bilder ;)
Ha det gott
Kram Erica

Emilias sa...

Men åh, GRATTIS!! Himmel vad roligt!!!
Tror jag det är du är glad glad glaaad!
Nu får ni fira :)
Kramar

Anki sa...

Men jäklar Annika, vad roligt!
Det är så fint i Rosendal, husen ser nästan likadana ut som hos mig! Ska ni ha stort?
När flyttar ni?...nyfikenheten har tagit över, hihi!

Ha en go kväll & kram!

Anki sa...

Det blir ju kanon, klart jag kommer! Du väntar väl ihjäl dig nu förstår jag, hihi!

Kram igen!

Madeleine Berglund sa...

God morgon! :)

Ja, det här med trädgårdsväxter kan man prata om länge. Jag ska börja med en rabatt vid kortsidan av huset. Egentligen vill jag börja gräva överallt men jag måste hejda mig eftersom vi inte är där hela tiden. Tyvärr.

I ena hörnet ska jag plantera en klätterros. Det blir nog en New Dawn, det är en klassiker som jag alltid drömt om nämligen. Sedan läste jag om att det finns en ros som heter honungsros. Det låter ljuvligt. Ska kolla upp den också. :)

I hörnan vid husväggen blir det en klätterros alltså. I själva rabatten har jag planterat massa lökväxter från London som kommer blomma i vår. Sedan vill jag ha pioner, stjärnflocka, fingerborgsblommor och sen något som blommar lite senare på sommaren. Vet dock inte vad...än...

Framför altanen ska jag ha humle som klättrar upp för bjälklarna. Sedan höga stormhatt och något mer. :)

Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Halloj!

Stort stort grattis till er! Nu är ni med hus :D
Nu har du säkert mycket som far runt i huvudet. Trädgård och inredning!!
Ni kommer inte ångra er en sekund! Det är underbart att ha ett hus.. Och man behöver aldrig vara orolig att inte ha nåt att göra :) Finns alltid nåt att greja med!
Nu har ni ert drömhus!!

När flyttar ni?

Här är allt bra. Vi myser här hemma.
Kram!

Liza sa...

Åh va kul!
Stort GRATTIS!!
Ser supermysigt ut!
När blir det flytt?

Ha det bra!

Kram Liza

Anna sa...

Grattis! Så himla kul! Skall följa ditt projekt med spänning :)

Kram