måndag, januari 30, 2012

Scones

Igår söndag på morgonen så gjorde jag Scones.
Scones enligt LCHF.
Det bästa brödet hittills jag ätit med LCHF.



 Receptet kommer här:
Ingredienser:
2,5 dl Pofiber
2 tsk bakpulver
1 krm malen kardemumma
1/2 msk Fiberhusk
salt efter smak

4 ägg
1 dl grädde
1/2 dl créme fraiche

Gör så här
Ugn 200 grader
Vispa ihop ägg, grädde och créme fraiche.
Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan skål.
Rör i äggsmeten. Låt svälla i en kvart.
Klicka ut runda bullar på en bakplåt, fixa till kanterna lite.
Baka i mitten av ugnen till de blivit gyllene. 
 
Kan säga att LCHF fungerar mycket bra.
Jag kan ha en kjol som jag inte haft på 1 år :)
Senaste veckan gick jag iaf ner 1 kg. 
Helt ok :)

Ha en fin måndag!
Kram

2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Vad härligt!! Vad sporrar en mer än att kunna ha gamla plagg igen :)

Ska vi boka in en träff sista helgen imorse i samband med trädgårdsmässan?
Kan Madde komma då? Har du pratat nåt med henne om det?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, men det kan jag göra.
Jag frågar henne.

För vad jag fatta för så kunde Johanna och Emilia den lördagen så det är väl lika bra vi bokar och börjar planera. SKOJ,SKOJ!!!

Vad händer idag?

Du, var det inge VD i fredags? Jag missade det :(

Kram!