söndag, januari 29, 2012

Trädgårdstips

Ååå kan inte tro det är sant att JAG snart kan börja påta i en trädgård.
Kan inte fatta att JAG snart kan sitta och njuta av en bullerbyträdgård.
Jo minsann det är sant, imorgon skriver vi första papprena.
Men igår hittade jag en sak.
Jag började att påta i trädgård när jag var omkring 10 år.
Både hemma och i stugan vi hade. 
Mitt bästa redskap var då en kombinerad kratta med spade. Jo en mindre variant.
Den luckrade jag trädgårdslandet med, delade växter, och tog bort ogräs med.
Pappa har den kvar, men den är så bra så den får jag inte :)
Men vipps, igår på ICA Maxi fann jag den.


 Den finns i svart, vit och röd för endast 25 kr.
Vilket fynd!  
Det var mitt tips!
Kram

4 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hahaha ja de kommer nog bli massor av saker du kommer att behöva till din nya trädgård!

Kul med så billig, visst är Ica Maxi bra!!?
Jobbigt för mig som jobbar där bara *ler*

Kram Camilla

Anki sa...

En sån har jag!
Så du har kommit igång nu, det spinner rejält va, hihi!

Kram!

Carita Liljendahl sa...

Slumpades in på den här sidan. Den är fin, estetisk, tillräckligt korta och intressanta texter + bilder. Du bjuder på tips och vardagstankar - helt superbt!

Hannashome sa...

Är så glad för din skull =)

Vilken praktisk grej!
Drömmer oxå om vår nya romantiska trädgård.

Ha de toppen!