torsdag, januari 26, 2012

Växtval

Jag planerar för kommande växter i trädgården.
Det ska finnas torparväxter blandat med lite andra.
Men i ena rabatten som ligger jäms med grusgången ska jag ha.
 
 
Fingerborgsblomma, akleja och daggkåpa ska få samsas.
Förmodligen någon växt till.
Nu undrar jag, har ni bra tips på dessa blommor?
Ska man så dem från början eller köpa dem uppväxta?
Inflyttning kommer att ske i april och jag ska genast börja med trädgården då :)
Ni ska få följa på vägen och jag ska berätta mer om vad mina växtval kommer att bli.
Odla grönsaker ska jag göra med :)
Tack för alla grattishälsningar.
 

4 kommentarer:

Ninnis sa...

Härligt att ha planer på gång...=)
Grattis till husköp !!!

Kram Ninni

Vita huset 28 sa...

Hej o grattis till kusköpet, såg hur fint ut som helst!

Nja inga inga tips om dessa tyvärr. Har försökt mig på fingerborgsblomman men fick bara gröna blad en dec upp o inga blommor. Satte dessa direkt tror jag iaf. Daggkåpa har jag o den vräker ut sig, det är det enda jag kan säga om den. Fast den är tålig som få, har flyttat min flera gånger o den kommer tillbaka :)
Kram Camilla

Hannashome sa...

Gud vad kul att ni fick den!!

Det är ju såå charmigt i Rosendal.
Kommer passa er perfekt=)

Kram kram

Anonym sa...

Hej och GRATTIS till drömstället! Låter helt underbart, både huset, träden och grusgången! Fina växtval du har gjort! Jag hade köpt Daggkåpan, det finns både mindre och stora daggkåpor, de blommar länge, har fina blad och när de börjar se vissna ut mot sensommaren tar du bara fram sekatören och talar om för plantan/plantorna att "nu är det dags för nya skott tack!" Och se - det kommer nytt! Mycket praktiskt. Fingerborgsblomman och akleja kan du ju så, men jag skulle även där köpa några plantor. För sedan när de blommat klart kan du ta frön från dem och de fröar även glatt av sig själva rakt i din rabatt. Ha! Även här blir det praktiskt. Vad roligt för dig och maken med allt det nya och LYCKA TILL! Ha det fint! Kram Kristina! ( M Mamma)