måndag, maj 21, 2012

Inte ok som jag såg ut

Idag ska jag prata om min vikt!
Jag har gått ner ca 12kg sen i januari.
Jag är nöjd och glad för det!
3 kg återstår till mitt mål för 60kg.
Jag är 158 cm, så under 60 till 58 kg skulle göra mig väldigt glad.
Men man behöver en väckarklocka!
Så här såg jag ut för ca 1 år sedan och fram till att jag började med LCHF.







Kan ni se skillnaden?
De sista kilona krävs träning för, det går nämligen lite trögt för moi.
Men det gör inget, för jag börjar att inse att jag faktiskt inte är tjock längre.
Jaja, lite hull har jag men det ska ju bort.

Lchf har förändrat mitt sätt att se på mat.
Jag kommer aldrig att gå tillbaka helt som innan.
Jag kommer att unna mig bakverk, någon potatis ibland, någon macka men inte vräka i mig mer.
Jag kommer nog aldrig mer äta makaroner eller ris, det tycker jag inte om längre och saknar inte.
Det "vita giftet" (mjöl) och socker är jag rädd för. 
Däremot kommer jag inte vräka i mig mer grädde som innan. 
Detta året i Kroatien kan jag förhoppningsvis trivas mer med mig själv och kunna känna mig fin.
Jag förespråkar LCHF, men trappa ner med fettet när du är nöjd!
Kraam 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter sunt! Jag är också 158 cm lång och ett tag vägde jag endast 51 kg! Det kände jag var för lite, det såg helt enkelt varken bra eller friskt ut (vägde 78 kg när jag började min LCHF livsstil). Folk viskade och trodde jag hade blivit sjuk, ingen vågade fråga. Mer än en. Och jag sa som det var och berättade om LCHF. De flesta i min närhet är emot LCHF och tyckte jag inte var klok. Idag blandar jag med LCHF, GI och kan även äta fullkornspasta, bulgur, ett par potatisar mm idag och mår väldigt bra. Nu längtar jag efter nypotatisen t ex för det kan jag bara inte låta bli. Idag väger jag 60 kg och är nöjd med det då mycket av det är muskler. Jag ser frisk ut och mår jätte bra! Jag strävar inte efter en smal kropp a´la Kissie typ för det är bara onaturligt och inte snyggt. Läste att du hade fått problem med gallan osv så passa dig. För mycket fett leder ofta till detta och man blir ofta orkeslös då man kör med strikt LCHF länge. Så var försiktig även om du vill gå ner i vikt. Du har bara en kropp och 2-4 kg mer eller mindre spelar ingen roll.

Anonym sa...

Tittar man på dina jämförelser bilder så ser du faktiskt friskare och finare ut då du var mulligare. Men det beror mycket på att man är solbränd, men man ser ofta att de som kör efter LCHF att de är bleka, mörka under ögonen och allmänt hängiga. Man ska må bra med sin kropp men samtidigt inte överdriva och komma in i en ond cirkel. Har man lyckats gå ner många kilon så nöjer man sig oftast inte utan vill bara fortsätta. Livsfarligt.

Vit dröm sa...

Jag tycker du ser hur fin som helst ut nu! Bra jobbat tjejen!!
Möter också många i min omgivning som ser ner på mitt sätt att välja. Kan inte räkna hur många ggr jag fått försvara mitt val av kost.
Så länge du själv känner dig fin och mår bra av det du äter så kör på. Personen ovan som skriver att man ser blek och hängig ut kan jag inte hålla med om, jag har fått så många kommentarer av folk jag inte ens känner i utiker och liknande att jag ser oerhört pigg och fräsch ut. Ha en bra dag!
Kram Anna

Vikeskärs hem och ting sa...

Till anonym 2... ja det har ju varit vinter i sverige och jag solar inte solarium. Dessutom sminkar jag mig inte och kortet togs en fulsöndag :D Jag bjuder på mitt bleka fejs :)