söndag, maj 20, 2012

Vajande lakan

Hej hej denna söndagsmorgon!
Idag vankas det loppis här i området och vi har 5 lådor att sälja.
Hujeda mig! Hoppas det går snabbt!
Något som jag verkligen tycker är underbart är att få hänga ut lakanen på tork.



  
Klädnypor i trä ska det vara!
Häggen som blommar runt hela gården i bakgrunden.
Att se detta, då mår jag bra :)

Idag är det bättre med gallan, dock kan jag tycka jag är en aningens öm där.
Så inge grädde i maten idag!
Nu ska jag äta en bra frukost så jag är pigg på loppisen.
Kraam

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Usch, hur är det med dig? Låter inget roligt med galstensattack :( Hoppas det ger sig.

Vilket fint väder ni får på loppisen. Kul! Hade varit kul att komma men vi ska hämta svärmor och hennes väninna på flygplatsen vid lunch idag. Jag ser fram emot att få komma och se ert nya hem. Men vi får ta det senare.

Ja, ja, ja du måste se VD. Tok bra avsnitt ;) hihi!

Lycka till på loppisen och ha en fin dag! Kramar

Vit dröm sa...

Skönt att det är lite bättre idag :) Och hoppas du får sålt allt på loppisen!
Ja du det kan bero på grädden om du övrigt håller dig ifrån allt som tex frukt och så... Men jag ycker 0,5 i veckan låter jättebra, då är det ju inte långt kvar nu! :)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Garanterat är det LCHFn som gör att du har ont och är öm. TYVÄRR!
Några veckor går bra att äta mycket fett och mindre kolhydrater men äter man så en längre tid så får man ofta problem. Sedan finns det FÅ undantag som har den här stenåldersmage. Men de är lätt räknade. Börja försiktigt och ät fibergröt med linfrön, det började jag med efter en LCHF livsstid och nu äter jag som vanligt bara att jag äter kanske 2 potatisar istället för 4 osv. Sedan rör jag mig mer och mår KANON. Grädde med bär äter jag endast IBLAND osv. Tidigare kunde jag äta det varje dag + mycket annat fett men seda gick det som det gick oxå. Kilona tappade jag nästan alla som jag ville bli av med men det var inte värt att fortsätta så. Rör man sig en hel del så kan man blanda in LITE kolydrater och dra ner på bakverk osv. Jag bakar endast om helgerna och då tar jag en liten bit osv. Det gäller att kunna ha kontroll trots att jag faller dit ibland. Jag väger 56 kg idag och är 158 cm lång och står still så då jag äter mycket grönsaker + frukt ibland. ÄLSKAR FRUKT! Grilla ananas t ex är gudomligt gott och det åt jag aldrig förut t ex. Och varför gå miste om sådana goda saker då man ändå tränar bort det?

Anki sa...

Hej hej!
Ser mysigt ut med tvätten ute, och det doftar ju sååå gott sen!
Lycka till på loppisen, hoppas det går bra och kommer mycket folk!

Kramisen!

Anonym sa...

Om du även känner dig mer trött än vanligt så beror det oxå på LCHFn.
Att minska så rejält och nästan ta bort alla kolhydrater gör att man blir orkeslös. Jag känner enorm skillnad idag då jag äter lite kolhydrater. Man orkar mer och känner sig mycket piggare och då orkar man även röra sig och träna mer.

Sofi sa...

Hej!
Nu har jag missat massor här så nu blir jag följare!:)
Skönt att se att du är bättre!
Så kul att ordna med loppis! Hur gick det?

Blev så inspirerad av din fina dörrkrans så nu funderar jag på att göra en egen:)

Ha det gott!

Kram Sofi

Emilias sa...

Vad skönt att du är bättre tjejen!! Kan det vara Lchf kosten som spökar tro?? Som inte magen tål typ...

Önskar att jag också kunde hänga ut min tvätt, det luktar ju så gott!!
Kramar